Monday, October 12, 2009

Tahniah : Ikon Rasuah Menang Besar

Umno nampaknya tidak perlu berubah kerana sudah di terima rakyat. Di pihak Pakatan Rakyat dan PAS pula, kita perlu kembali ke bilik mesyuarat untuk mengenalpasti apa berlaku dalam pilihan raya kecil itu.

Harapan untuk menang atau sekurang-kurangnya mengurangkan majoriti di kubu Umno ini gagal dilaksanakan oleh PAS/PR.

Namun, keputusan di Bagan Pinang ini sudah tentu ada kebaikannya.

Sebagaimana yang dikempenkan, dengan kemenangan ini, Umno sudah pasti akan kekal dengan apa yang ada padanya dan tidak akan berubah.

Ini kerana, keputusan ini bermakna, Umno diterima rakyat, pemimpin rasuah tidak menjadi masalah, kesalahan politik wang bukan bermakna rasuah dan sebagainya.

Untuk itu, rakyat seluruh negara perlu terima apa yang telah diputuskan oleh penduduk Bagan Pinang bahawa pemimpin rasuah tidak jadi masalah kerana yang diperlukan rakyat adalah perkhidmatan mereka.

"Kalau pemimpin ini memberikan khidmat yang baik, apa salahnya mereka rasuah," mungkin ini mesej yang hendak dihantarkan oleh pengundi Bagan Pinang.

Dengan kemenangan ini, para media BN akan melaporkan, PAS kalah teruk, kemaraan Pakatan Rakyat telah berjaya disekat.

Berkaitan dengan posting ini :

Antara maruah dan rasuah, pengundi terpilih rasuah... (Cina Islam)
Apa Signifikan Keputusan Bagan Pinang ? (Anwar Ibrahim)
Tajuk Karangan Ramalan STPM 2009 : Rasuah (Blog List Malaysia)
Hooray! Isa Samad wins Bagan Pinang (Sokmongkol AK47)
Calon tercalit tebus maruah UMNO-BN | Nizar News (Biaqpila)

4 comments:

  1. Salam,

    Tahniah YB dan rakan-rakan seperjuangan.

    Tahniah kerana anda semua berani berjuang walau pun anda tahu perjuangan itu sengit dan tidak seimbang.

    Anda mengeluarkan wang saku sendiri dengan kemampuan yang terhad berbanding petugas BN yang ditabur dan dibayar dengan perbelanjaan jutaan ringgit demi KEMENANGAN seorang calun yang ternyata dan diakuikorup oleh mereka sendiri.

    Tahniah kerana KEIKHLASAN anda adalah KEMENANGAN yang sebenar.

    Saya berbangga khusus buat Kelab Penyokong PAS kerana saya sendiri tak sehebat itu.

    Azman MH

    ReplyDelete
  2. apa le kau ni siti. kalau rasuah pun, dia dah terima hukuman. islam itu pemaaf. sikap anda ini disuroh oleh islam ke. kalau macam tu, tak ada guna lah institusi penjara tu. keluar penjara pun banduan masih tidak dapat diterima oleh anda dan mereka yang seperti anda. bila negara nak aman. fikirlah secara matang. isa tu hanya tindakan parti aje bukan kena tuduh sprm pun. apa kurangna dengan bekas adun jeli. juga tanya dengan mp pengkalan chepa. tanya dia siapa yang beri fatwa curi balak di thailand ( senpadan tanah merah kn ) pada 1990 bahawa curi balak kafir halal. tanya dia , siapa yang terlibat mencuri balak tersebut sehingga 12 pegawai hutam tertangkap. kopiah dan janggutnya mengalah imam besar al azhar. perangai haram. masih jadi mp juga. tanya TGNA siapa dia mp pengkalan chepa ini. TGNA selepas kes curi balak ini terus lucutkan jawatannya sebagai pengerusi balak kelantan . tiap kali TGNA nak bercuti , mp ini hanya menjaga hal pentadbiran sahaja sementara hal balak, pembangunan negeri dan isnfristruktur di jaga oleh adun kemumin, TGNA tahu hal ini mengapa masih kekalkan mp ini. Inilah bapak perasuah besar di kn. mengapa tak bising?

    ReplyDelete
  3. Tak tau..tak tau yang penting orang Melayu kalau UMNO bubuh songkokpun pangkah,dulu,kini selamonyo....

    Cek ooii...orang UMNO mulia lagi peribadi dari orang Paih,jomla kita undi lagi...TGNA tu tak betoi Islam dia...Najib betoi...bini dia solehah,menteri dia baik lagi dari MP PR,komited,tak makan duit rakyat,rumah kecik ja,kerajaan depa bagi suma pihak gunakan media perdana...AAAADil oooi..

    Papapun pernah RTMka radiuka depa bagi orang Paih pejelaih,dah jadi lagutu,kami yang duk belah nipun tak tau bila,apa,mengapa benda2 tu tejadi...SAMALA MACAM ISU LOJING NGAN ALLAH SAMSENG

    Masalah penyeberan maklumat dan kefahaman massa berpunca dari zalimnya dasar Bn..

    Kalau ada ketidaksempurnaan Hizb Islami MAliziapun kita yakin hal2 itu ada hujjahnya daripada JAMAAH ULAMA YANG MEMIMPIN,ULAMA MUKTABAR DEPA NI,DIIKTIRAF ULAMA DUNIA!!!KALAU JAMAAH ULAMA MUKTABAR NI KITA TAK NAK AMIK PUSING NGAN DEPA, NGAN SAPA LAGI KITA BULEH PERCAYA!!!!JAMAAH NASIONALISKAH!!?NAJIBKAH??!UMNOKAHHHH!!?

    NAK SEBUT KELEMAHAN,KALAU UMNO NGAN PAIH ADA KELEMAHAN2 DEPA SENIRI ,ADALAH LEBIH BAIK KITA IKUT JEMAAH PAIH YANG ADA YAKIN KITA BAHAWA MEREKA BERSISTEM DENGAN SISTEM ALLAH,HIDUP PEJUANGNYA SUSSSAHHH(SEDERHANA)ADA YANG SYAHID,DILOKAP,GAJI RENDAH,DIBOIKOT,BUANG DAERAH,TURUN PANGKAT ;PERJUANGAN TARAK MANFAAT KEDUNIAAN...

    KITA HIDUP BERMASYARAKAT NIH KITA BULEH KENAI SAPA ORANG PAIH SEBENARNYA SAPA ORANG YANG SEBENARNYA,GHRENTI TENGOK TEMPAT LAIN,SELIDIK SUASANA DI SEKITAR KITA DULU...
    CEK KAT ATAIH NIPUN DIA MUSTI TAU MACAMANA ORANG MNO BUAT KERJA DEPA...TARAK DUIT TARAK GHREJA

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts