Wednesday, January 19, 2011

Orang dah Mati lawat buat apa?

Heboh se entero  Malaya, bila mana PM 1Malaysia tidak lawat orang yang dah mati di Tenang dan tiada imam untuk menyembahyang jenazah bekas orang kuat Umno tersebut kerana kononnya imam tersebut sibuk bebenor menyambut dan berkempen bersama PM Najib dikawasan tanah lapang berdekatan jenazah tersebut ditempatkan bagi tujuan Najib datang menjengok.

Bagi Umno Tenang, Labis dan Johor tindakan PM Najib dan Imam tersebut tiada apa yang silap dari segi kemanusiaan, teknikal dan protokol, ianya 100% perfect.

Bagi yang marah-marah dengan tindakan PM Najib perlulah mula sedar, insaf dan belajar memahami budaya Umno secara rasional bahawa jika pergi pun simati boleh buat apa? Dia bukan boleh bagi 1 Undi pun pada Umno pada pilihanraya tersebut.

Terima kasih dan tahniah kepada jemaah yang berjaya menguruskan jenazah tersebut hingga selesai.

1 comment:

  1. Jika mengimbau sejarah silam,setelah Rasulullah wafat,Saidina Ali dan pengikutnyalah yang sibuk memandi,mengkafan,menyembahyang dan mengkebumikan jenazah baginda.Sahabat yang lainnya sibuk berebut jawatan.Memang benarlah tuntutan pengikutnya;Saidina Alilah yang paling layak menggantikan baginda.Yanglainnya kejar dunia aje.

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts