Monday, November 18, 2013

Muslimat PAS Melaka benarkn Poligami serta penuhi kouta

Ketua Dewan Muslimat PAS Melaka, Kintan Man menarik perhatian para peserta konvensyen apabila menyatakan pihaknya membenarkan ‘poligami’.

Katanya, walaupun perkataan itu tidak disenangi oleh muslimat, namun Muslimat PAS negeri membenarkan ‘poligami’ sehingga memenuhi kuota.

Justeru, katanya setiap PAS cawangan perlu ‘berpoligami’ untuk menubuhkan cawangan baru bagi mengukuhkan PAS di negeri ini.

Maksud beliau, memenuhi kuota itu 'mempoligamikan' PAS cawangan dengan mewujudkan empat cawangan PAS dalam setiap unit peti undi (UPU).

Ini, katanya untuk menjadikan Muslimat PAS cawangan bertambah aktif.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada forum bertajuk ‘PAS Melaka Menghadapi Cabaran Masa Depan’ yang diadakan sempena Konvensyen PAS Melaka kali kedua di Bukit katil, dekat sini hari ini.

Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri, Sofi Wahab turut menggesa supaya cawangan PAS di negeri ditambah di samping mewujudkan lebih banyak Pasti untuk menarik sokongan masyarakat. 

Saranan supaya cawangan PAS ditambah setiap tahun turut disentuh oleh Presiden, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Pesuruhjaya negeri, Adly Zahari ketika berucap pada majlis perasmian sebelum itu.

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts