Monday, March 29, 2010

AMANAT BAGINDA SULTAN SELANGOR

Pagi ini DYMM Sultan Selangor telah merasmi Kompleks Pejabat Daerah/Tanah Klang. Alhamdulillah saya dapat hadir untuk mendengar amanah DYMM Sultan. 

Sungguh sebagai dikata DYMM Sultan berjiwa rakyat kerana baginda memahami keluhan rakyat terbanyak. 

Baginda telah memberi pesan kepada semua pihak. Kepada kakitangan Pejabat Daerah/Tanah baginda berpesan supaya memberi layanan mesra kepada rakyat serta bersungguh-sungguh dalam membantu rakyat menyelesaikan masalah mereka. 

Baginda juga meminta pegawai-pegawai pejabat daerah turun padang dan tidak hanya cuba menyelesaikan masalah dari kerusi pejabat sahaja. 

Baginda juga mengingati pegawai pejabat daerah yang merekalah yang bertanggung jawab  melaksanakan dasar-dasar kerajaan negeri.

Kepada wakil rakyat pula, baginda memesan supaya mendekati rakyat dan membantu rakyat menyelesaikan masalah mereka. Baginda mengingati para wakil rakyat yang rakyat mempunyai harapan yang tinggi terhadap mereka dan mereka mewakili suara rakyat.

Kepada rakyat, baginda memesan supaya bekerjasama dengan pihak kerajaan. Rakyat juga diingatkan tentang tanggungjawab  mereka  menjaga kebersihan negeri Selangor.

1 comment:

  1. makcik siti, klau leh jgn ler kta drhaka kat sultan lg. depa payung kta. ok bye

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts