Thursday, January 29, 2009

Tok Guru Nik Aziz tersenyum dek penangan 'Makkal Sakthi' Kota Raja

JKR 10, 25.1.09 ~ Lawatan kerja PAS Kota Raja bersama KPP Kota Raja benar-benar menghasilkan sesuatu yang positif dan perkembangan ini adalah bagi memastikan Kota Raja terus dimenangi oleh PAS melalui YB Dr Mariah yang memberikan komitmen 100% sebagai wakil rakyat yang disukai oleh rakyat Kota Raja pada masa kini. Ditambah dengan penerangan serta dialog yang diberikan oleh urusetia penerangan dan TGNA sendiri ialah memberikan kredit tambahan kepada semua peserta bahawa apabila Islam memerintah, ia akan memerintah secara adil dan semua kaum akan terbela.

Semasa sessi KPP kekuil pada hari sabtu, mereka didedahkan oleh penganut agama Hindu di kuil tersebut, dijelaskan kepada ahli KPP bahawa tempat ibadah mereka yang semasa pemerintahan BN/UMNO amat kecil tapi telah mendapat kebenaran dan peruntukan dari kerajaan PAS Negeri Kelantan dengan membesarkannya pada keadaan sekarang. Selain itu TGNA juga memberitahu mereka orang sembahyang adalah orang dia. Ini benar-benar menarik perhatian mereka.

Dalam lawatan ketempat kediaman TGNA di Pulau Melaka sekali lagi KPP dikejutkan apabila melihat dengan mata dan kepala sendiri keserdahanaan kehidupan TGNA sekeluarga dan tanpa sebarang Protokol mereka disambut dengan mesra sekali walau pun tanpa sebarang appoinment. Kami juga sempat menerangkan kepada mereka bahawa bangunan sekolah agama sekeliling rumah TGNA yang tidak siap tersebut adalah kerana TGNA hanya akan menyiapkan hanya dengan duit sendiri dan sumbangan ramai sahaja dan tidak sama sekali menggunakan wang kerajaan negeri.

Setibanya kami ke JKR 10 pada hari berikutnya kami disambut oleh AF Ustaz Adnan dari Urusetia Penerangan Negeri Kelantan serta En Sri Shan Ahli Majlis Perbandaran Tanah Merah, En Tharuman a/l Arjunan Pegawai Penerangan Zon.

Selain itu Exco Kerajaan Kelantan YB Dr. Mohammed Fadzli bin Dato' Hassan yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pembangunan Maklumat, Sains dan Teknologi juga turut menyambut kedatangan kami disamping memberikan ceramah beliau.

Kemuncaknya ialah kira-kira jam 12 tengahari dimana TGNA datang meraikan tetamu seterusnya makan tengahari bersama ahli rombongan.


Sebahagian Makkal Sakhti Kota Raja bersama Tok Guru Nik Aziz sempena lawatan kerja ke Kelantan bermula dari 23.1.2009 hingga 25.01.2009 yang dihadiri oleh 80 orang peserta
23.1.2009 sebelum bertolak sebahagian peserta bergambar setelah mendengar amanat oleh YDP Kota Raja yang mewakili YB Dr Siti Mariah (hadir jam 8.30 mlm, terpaksa pergi awal untuk hadir mesyuarat Perhubungan PAS Selangor) .

24.1.2009 semua peserta tiba di Kota Baharu dan menginap di MGU Hotel, sebelum tu mereka membeli belah di Rantau Panjang dan Pasar Siti Khadijah.

Jam 6 petang sampai kekediaman TGNA di Pulau Melaka, TGNA menyambut kedatangan peserta dan sempat bergambar. Semua ahli KPP Kota Raja merakamkan kekaguman mereka melihat tempat tinggal seorang Menteri Besar dan ada diantara mereka terasa malu dengan kehidupan yang lebih mewah dibandingkan dgn TGNA.

Ahli KPP Kota Raja bergambar kenang-kenangan dihadapan rumah TGNA
Ahli KPP mendengar Taklimat dari Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Kota Raja sebelum masuk ke JKE 10
Ketibaan kami di JKR 10 disambut oleh AF Ustaz Adnan dari Urusetia Penerangan Negeri Kelantan.

Majlis penerangan dan dialog oleh En Sri Shan Ahli Majlis Daerah Tanah Merah selama 15 tahunbersama KPP Kota Raja

Mendengar amanat dari TGNA


Pengerusi Kelab Penyokong PAS Kota Raja En Letchumanan dan En Segar menyampaikan cenderahati kepada TGNA

Sekretariat Parlimen Kota Raja & Lajnah Perpaduan Nasional yang mengiringi KPP dalam rombongan tersebut

Dari kiri Tamsani, Majid (bendahari LPN), Azmel, Tn Hj Maskor, Tn Syed Abd Malek (sekretariat & pen. s/u LPN), Bakharuddin, Fadhil, Ketua Penyelaras KPP Kota Raja, Nagheh dan Rosman


1 comment:

  1. Terima Kasih Kunjungan anda Kelantan, semuga Islam terus mendapat tempat di hati semua..

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts