Friday, January 1, 2010

Kita tinggalkan 2009 dengan banyak perkara misteri yang belum selesai

BANYAK perkara misteri dan pembaziran wang rakyat telah berlaku dalam Negara Malaysia pimpinan BN. Bermula jambatan bengkok tidak siap, dibayar percuma dari wang rakyat RM300 juta kepada kontrektor 'for nothing' . Bukan kah elok RM300 juta itu diperuntukan membuat perumahan rakyat yang memerlukan? Perkara penting pembaziran wang rakyat ini tidak pun disiasat oleh SPRM.

Sepatutnya tugas SPRM menyiasat kepada Dr. Mahathir kenapa bina jambatan bengkok itu? Abdullah Ahmad Badawe juga patut disiasat kenapa hentikan pembinaan jambatan bengkok itu? Patut kah SPRM berfikir kedua dua Mantan Perdana Menteri itu tidak bersalah dalam tindakan mereka?. Dalam hal ini dari dua orang, mesti ada salah seorang yang bersalah? Tak kanlah kedua duanya tidak bersalah. Jadi, apa tugas SPRM? Mungkin SPRM menjalankan tugas cuma mencari kesalahan YB YB Pakatan Rakyat sahaja?

Yang paling jenaka di abad ini, seorang peguam biasa yang nama glamournya dikenali sebagai 'Korek Korek Korek' boleh menentukan siapa yang akan dilantik sebagai Ketua Hakim Negara. Suruhanjaya Penyiasatan Awam sudah pun dilantik. Hasil siasatan Suruhanjaya mengakui 'memang betul' seperti rakaman talifon bimbit itu apa yang diceritakan. Kenapa perkara ini senyap sahaja? Dimana sudah peranan SPRM dalam melaksanakan keputusan Suruhanjaya Penyiasatan Awam itu?

Kematian misteri Altantuya, Razak Baginda penganalisis politik Dato Seri Najib Tun Razak dan dua orang pegawai polis pengawal peribadi Dato Najib telah dibicarakan. Razak Baginda dibebaskan tanpa membela diri. Timbul soalan, kenapa pihak Pendakwa Raya tidak membuat rayuan ke Mahkamah Rayuan yang Razak Baginda dibebaskan tanpa membela diri? Disini timbul berbagai teka teki seolah olah Razak Baginda sengaja mahu dilindungi?

Dua orang pegawai polis pengawal peribadi Dato Seri Najib didapati bersalah kerana membunuh Altantuya, mereka dijatuhkan hukuman gantung sampai mati. Timbul soalan, apa motif dua orang pegawai polis pengawal peribadi Dato Seri Najib itu membunuh Altantuya?

Kematian misteri Teoh Beng Hock. Mendiang bukan tertubuh hanya sebagai saksi SPRM membunuh diri, masuk kah di akal seorang saksi membunuh diri dibangunan SPRM? Teoh yang akan berkawin dan akan menikmati bulan madunya tidak lama lagi mahu membunuh diri?

Pegawai pegawai Tabung Haji dituduh rasuah ratusan juta RM, Presiden MCA ditubuh rasuah RM10 juta, tidak pun mereka ambil langkah membunuh diri, tapi Teoh sebagai saksi pula membunuh diri sendiri. Sungguh misteri cerita ini.

Satu lagi cerita misteri yang sungguh memalukan Malaysia dimata dunia. Kecurian 2 enjin jet dicuri ditempat yang ketat securitinya dalam kawalan tentera Malaysia. Rakyat Malaysia tidak tahu mungkin banyak lagi harta Malaysia sudah dicuri? Mungkin bukan 2 enjin jet sahaja yang dicuri, tapi ia mungkin tidak dilaporkan kepada umum?

Kita rasa ragu ragu penghantaran minyak mentah kita keluar negara selamat dari dicuri atau tidak? Ia juga ada cara boleh dicuri kalau mahu mencuri? Jdi, Kerajaan UMNO/BN memang tidak selamat menjaga wang rakyat, harta Kerajaan. Zahid Hamidi juga mungkin kurang selamat jawatannya kerana berani membongkar kecurian 2 enjin jet tentera semasa Dato Seri Najib menjadi Menteri Pertahanannya..... dari kacamata Halik Zaman:

3 comments:

  1. Namun YB, kita harus bergumbira kerana doa dan hajat TG dan YB Darul Carlberg agar kaum Nasara dibenarkan menggunakan kalimah Allah sebagai tuhan telah dimakbulkan. Kejayaan doa kita ini perlu diraikan di majlis-majlis ceramah kita. Dan yang penting Carlberg dan Anchor masih gagah menandakan keterbukaan kita!

    ReplyDelete
  2. Salam YB,
    Apakah hanya kuman di seberang laut saja yg jelas kelihatan? ..tapi
    bangkai gajah tercongok depan mata buat-buat tak nampak..
    Allah maha berkuasa..Doa bala mursyidul am telah terpantul ke dada nya...
    Pembalasan kepada yg zalim...Kerajaan Kelantan menunggu masa tersungkur di kaki rakyat..
    Rakyat dah jelak dgn hipokrit yg bersalutkan ugama Islam yg suci...

    ReplyDelete
  3. yb ada prkara lbih memalukan islam bila pemmpin islam sndri tak amalkn islam tp kalut kat nama allah....klu kita betul2 amalkn islam tk ada sape nk brani so tk yah la nk domo rata2 hipokrit semua tu....klu depa yk sayang islam tok sah nk gabra jingga ....klu tok guru kalut mmg patut sbb dia dah susah payah utk buat yg allah suruh

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts