Wednesday, June 20, 2012

Najib guna formula Pak Man Telo

Sebanyak 2.1889 billion saham akan di jual kedalam pasaran. Pembeli nya? Sebahagian besar apa yang sebut cornerstone investors. Warga Felda ada 5.5% sahaja. Atau 200. 6 juta saham sahaja. Peneroka hanya dapat beli 91 juta sahaja saham. Awak bukan ada duit. Najib tahu ini. Isa sama tahu ini. kalau kita tak beri , mana kamu ada duit. Yang ambik saham dan yang tak ambik saham- semua telah di haramjadahkan oleh Najib.

Katalah dari penjualan ini, Felda dapat RM 10 billion. Tanya Najib dan Muhyidin dan Isa Samad- berapa Felda dapat? 40%? Kalau 40% mereka akan dapat RM 4 billion. RM 6 billion pergi kepada menteri yang control Felda- PM Najib. Kita tahu apa Najib akan buat dengan duit tersebut. Ke hulu dan kehilir- hulur sana dan hulur sini. Maka jadilah BR1M- Beli Rakyat 1 Malaysia.

RM 4 billion tunai ni apa Felda akan buat? Kena bayar hutang EPF. RM 3 billion. Hutang EPF kena bayar sebab itu wang rakyat. Maka tinggal RM 1 billion. Berapa lama Felda boleh bertahan sedangkan Felda memerlukan RM 3 billion setahun untuk beroperasi?

Lama kelamaan, yang baki 40% yang tidak di jual- ada orang yang gatal mahu jual jugak. Bolehkah yang baki 40% itu selamat? Dengan Isa dan Matlaon2 dalam Felda yang ada, boleh kita jamin 40% baki yang tidak dijual , akan selamat dalam tangan Felda? Read more

1 comment:

  1. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) WAJARKAH GELARAN DATUK DIGUGUR?

    WAJARKAH GELARAN DATUK DIGUGUR?

    Justeru itu adalah amat wajar gelaran datuk yang disandang oleh Yip Kum Fook digugurkan atau patus ditarik balik. Perbuatan Yip Kum Fook (MCA Gombak) merupakan satu penghinaan keatas gelaran datuk! .

    Amat memalukan seorang yang bergelar datuk membuat kerja kotor sebegini!!. Ia satu kesalahan jenayah (sombong, tipu, fitnah dan kalau isteri orang). Mana mungkin seorang bergelar datuk terlibat dengan jenayah!! Rakyat Buddhisme supaya tidak mudah diperbodoh-bodoh dengan lakonan politik kotor dalam Kuil Buddha untuk mengaibkan individu tertentu. "Kita dijadikan 'penonton bodoh' yang seakan-akan merelakan apa sahaja watak yang mereka lakonkan".

    "Politik kita memerlukan nafas baru dan dibersihkan dari golongan yang jijik dan kotor ini! Kita perlukan politik idea, bagaimana dan cara membangunkan umat dan rakyat agar hidup berdisiplin, bermaruah dan bertamadun. "Buddhisme melarang didedahkan aib peribadi yang tidak membabitkan kezaliman terhadap orang lain seperti zina, minum arak, berjudi dan seumpamanya (Five precepts) hendaklah ditutup semampu mungkin. "Tiada keperluan menubuhkan suruhanjaya khas bagi kes-kes maksiat peribadi. Ini hanya akan membazirkan harta rakyat,"

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts