Monday, August 31, 2009

Sampaikan Sumbangan dan Bantuan

Assalamualaikum..

Tugas pertama sekembali dari bercuti ialah menyampaikan sumbangan dan bantuan kepada yang layak dalam kawasan Parlimen saya. Setelah menjadi Wakil Rakyat dan selalu berdamping dengan rakyat kini saya semakin mengerti betapa pahit dan payahnya rakyat marhaen dalam kawasan saya yang perlu di bantu dan di beri bimbingan.Menjadi tanggungjawab saya untuk mempastikan supaya semua rakyat saya di beri pembelaan.Oleh yang demikian saya tidak mampu untuk memikul tugas ini keseorangan.

Justeru saya ingin mengucapkan berbanyak terimakasih kepada semua pihak seperti ketua-ketua kampung,persatuan penduduk,mpp,ngo dan semua yang terlibat dalam membantu golongan ini.Hanya Allah membalas jasa baik tuan-tuan semua.

Bagi program pagi ini saya mengucapkan terimakasih kepada sebuah NGO yang diberi nama PIFA ( Projek Infak For Amal ) kerana bekerja sama dalam memberi sumbangan kepada yang layak.Merka terdiri dari gabungan pekerja swasta yang terpanggil untuk memberi bantuan kepada yang memerlukan.Syabas dan tahniah kepada persatuan ini yang diketuai oleh Tn.Hj.Norazizan Mohamad selaku pengerusi persatuan.Saya doakan semuga semua ahli persatuan ini diberkati Allah dan dipermudahkan segala urusan mereka.

Terimakasih juga semua pimpinan PAS Kawasan Kota yang turut hadir dan memberi sumbangan dalam program pagi.Ydp Kawasan Cikgu Jaafar juga mengingatkan bahawa PAS sentisa membela rakyat tak kira dari mana jua asala dan parti mana.Pas ingin memberi keadilan kepada semua.

Kemiskinan tidak boleh dihapuskan kerana Allah menjdaikan manusia berbagai tahap supaya memberi peluang kepada golongan yang berada membuat amal jariah kepad golongan yang memerlukan.

Selepas Hari Raya saya akan tumpukan pada Masyarakat India yang akan menyambut Deepavali pula.Alhamdullillah 150 penerima akan disampaikan nanti.Ini juga hasil kerjasama NGO dengan Pusat Khidmat Masyarakat saya.

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts