Wednesday, February 3, 2010

UBN mesti dihukum

Ibarat kata pepatah Melayu " buka pekung didada" itulah yang telah berlaku apabila sosok sebenar UMNO dan kuncu-kuncunya digambarkan oleh kenyataan berbaur perkauman yang diluahkan oleh seorang pegawai khas kepada Perdana Menteri 1Malaysia ketika berucap pada seminar '1Malaysia' di Melaka kelmarin menyaksikan puluhan ahli MIC, MCA dan perwakilan pertubuhan bukan kerajaan meninggalkan majlis berkenaan.

Pegawai khas Najib, Nasir Safar telah menimbulkan kemarahan hadirin apabila dia melabelkan kaum India dan Cina sebagai pendatang. Selain itu, Nasir juga mengancam akan menarik balik kerakyatan mereka yang menentang keputusan kerajaan untuk menghadkan 12 matapelajaran sahaja untuk peperiksaan SPM.

Bangang, sombong, bodoh dan seumpamanya selayaknya diberikan kepada Nasir yang menggunakan lidahnya yang tidak bertulang untuk meluahkan isi hatinya yang lebih busuk dari najis itu.

Sebagai seorang Cina yang telah memeluk agama Isam dan saya jangkakan saya adalah generasi ke 4 atau 5 semenjak nenek moyang berhijrah ke Kelantan , sebenarnya terasa sakit hati yang amat sangat kepada Nasir yang berkata demikian, macam nak tempeleng saja mukanya kalau saya ada semasa dia berucap kelmarin.

Sedikitpun tidak boleh diterima apabila masih ada spesis UMNO yang masih tebal semangat perkaumannya sehingga menafikan hak rakyat dan warga negara yang berbilang kaum. Sepatutnya bila bercakap tentang 1Malaysia, Nasir mestilah menghuraikan tentang kerukunan hidup masyarakat berbilang kaum dan saling menghormati dan mengiktirat keberadaan mereka.

Mengungkit Cina dan India sebagai pendatang adalah ucapan yang menjawab dakwaan Pakatan Rakyat selama ini bahawa 1Malaysia adalah retorikdan pembohongan Najib.

Sepatutnya masyarakat Cina dan India yang hadir kelmarin terlebih dahulu menghadiahkan kepada Nasir kasut dan selipat dan balik saja dengan berkaki ayam sebagai tanda marah kepada ucapan yang sangat biadab itu.

Nasir sepatutnya disiasat dibawah akta hasutan yang boleh menimbulkan keresahan masyarakat yang berbilang kaum dan selayaknya disumbat saja dengan akta ISA yang sekian lama dipertahankan oleh BN.

Tidak cukup dengan meminta maaf dan meletakkan jawatan, Nasir mesti diberikan hukuman lebih berat dari itu sesuai dengan peruntukan undang-udang yang sedia ada.

Yang jelas hukuman dari rakyat berbilang kaum khususnya dari kalangan orang India dan Cina yang masih bertahan dalam parti MCA dan MIC sedang menanti UMNO dan BN. Disamping sokongan sebahagian besar mereka kepada Pakatan Rakyat yang tidak dapat dinafikan.

Oleh itu terima kasih. juga kepada Nasir yang sanggup menzahirkan sikap sebenar UMNO dan membantu supaya hayat UMNO dan BN makin singkat dan dia akan dikuburkan dalam PRU Ke 13 pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts