Sunday, September 9, 2012

Simpati pada IGP dan anggotanya.

Saya ingin merakanlan rasa simpati kepada IGP dan Polis Di Raja Malaysia yang terpaksa menanggung beban diatas keganasan puak Umno serta NGO's tajaan nya kebelakangan ini. Sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku jika sekiranya pemimpin Umno mampu mengawal kebiadapan ahli-ahli dan sekutu mereka.

Sementara itu kepimpinan PKR berhasrat mengadakan pertemuan dengan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar susulan dua insiden serangan dan kekasaran ke atas bas Jelajah Merdeka Rakyat kendalian parti itu.

Kejadian kedua membabitkan bas itu disaksikan di Jasin, Melaka semalam.

"Untuk menghentikan kejadian ini, Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution (Ismail) akan menulis surat rasmi kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar untuk bertemu dan memastikan polis memberikan perhatian terhadap amalan yang mengancam demokrasi negara ini," kata Pengarah Komunikasinya, Nik Nazmi Nik Ahmad dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.


Bas Jelajah Merdeka Rakyat PKR yang disertai Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pimpinan lain parti itu sekali lagi diserang semalam ketika siri lawatan di Jasin, Melaka.

Ini berikutan serangan ke atas bas sama di Kota Bharu minggu lepas.

"Sebelum itu, taktik samseng sama telah digunakan terhadap pimpinan PKR dan Pakatan Rakyat.

"Ini termasuk serangan terhadap Datuk Seri Anwar di Sembrong Johor, kecederaan warga emas di Lembah Pantai apabila terkena batu yang dilontarkan terhadap Nurul Izzah Anwar dan pelbagai lagi kejadian lain.

"Pun begitu, sekalipun pelbagai laporan polis dibuat, sehingga hari ini pihak polis dilihat tidak serius dalam mengambil tindakan dalam hal ini," kata beliau.

Katanya, Datuk Seri Najib Razak, selaku Perdana Menteri terus diam membisu, seolah-olah memberikan lampu hijau untuk gejala samseng ini terus berleluasa.

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts