Thursday, July 15, 2010

UmNo terlalu lemah

Bila Datuk Seri Najib Tun Razak menolak sebarang dakwaan bahawa UMNO kini berada dalam keadaan terlalu lemah sehingga terpaksa mencari rakan baru termasuk menjalinkan kerjasama dengan Pas. 

Soalan yang kemukakan kepada Najib bukan omongan kosong, sebaliknya itulah realiti sebenar keadaan UmNo masa kini. Dalam keadaan yang terlalu lemah dan tidak bermaya kini UmNo hilang maruah diri dan parti bila masih terhegeh-hegeh mengheret mengajak PAS untuk bersama mereka demi survival Melayu kononnya.

Tapi dalam keadaan mabuk laut, Perdana Menteri berkata, UMNO mempunyai kekuatan tersendiri dan tiada sesiapa yang harus meragui bahawa parti itu juga memperjuangkan Islam sebagai salah satu teras perjuangannya selama ini.

Memang setiap orang Islam yang menjadikan Islam sebagai cara hidup mereka amat-amat meragui jika UmNo kata ia sebuah parti yang memperjuangkan Islam. Mengatakan UmNo sebuah parti yang mendaulatkan Islam dan meletakkan Islam ditempat tertinggi memperlihatkan kelemahan pimpinan UmNo itu sendiri dalam memahami Islam.

UMNO tidak perlu melihat perkembangan selanjutnya berhubung saranan pelbagai pihak agar parti itu menjalin kerjasama dengan Pas dalam pelbagai bidang termasuk mengukuhkan Islam dan kedudukan orang Melayu di negara ini.

Ahli UmNo diingatkan bahawa UmNo memang sudah terlalu lemah dan tiada harapan untuk diselamatkan kerana sedang sakit tenat dan nazak.

PAS yang semakin kuat dengan sokongan padu rakyat pelbagai kaum yang mula menerima secara total perjuangan PAS akan menentukan pembentukan masa depan negara bersama Pakatan Rakyat dengan meninggalkan UmNo yang sedang sakit ini.

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts