Monday, March 30, 2009

Musim org keluar parti sudah bermula

KECEWA... Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat (PKR) Jerai, B.Kalaivar (duduk, tiga kiri) bersama sebahagian penyokongnya mengumumkan keluar daripada parti berkenaan ketika sidang akhbar di sini, hari ini. Kalaivanar berkata, tindakan keluar secara beramai-ramai itu adalah kerana mereka telah hilang kepercayaan dengan kepimpinan parti. Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Masyarakat India PKR Kedah berkata kesemua anggota yang keluar parti itu akan berkempen untuk calon bukan daripada PKR pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau.

SUNGAI PETANI: Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Jerai, B Kalaivanar hari ini mengumumkan beliau keluar parti itu bersama-sama 400 ahli yang lain.

Jangan nak hairan bila tiba musim pilihanraya lebih-lebih lagi kalau PRK maka media arus perdana akan menyiarkan berita seperti ini tanpa henti. Perbuatan seperti ini bukan hanya berlaku hari ini iaitu sehari selepas penamaan calun tapi ianya telah bermula sejak lama dahulu. Ini lah modal BN/umno yang sudah tidak releven lagi sebenarnya selepas tsunami politik 8 Mac 2008 yang. Namun baik ZAM atau menteri sebelumnya dan kini Shabery idea lapuk ni cukup popular dikalangan mereka dan ianya dijadi modal paling besar bagi mereka dalam strategi kempen pilihanraya.

Baguslah lepas ni petugas Umno/BN tak payah bertugas dengan keras lagi kerana peluang untuk menang memang sudah cerah, anda semua boleh duduk goyang kaki kat rumah kerana kemenangan dalam tangan, manakala bagi PR pula marilah kita bekerja keras untuk menafikan kemenangan BN, usaha lah dengan apa cara sekali pun bagi membantu kemenangan calun kita.

Kempen kita mudah saja, bagi tahu orang kampung Umno mempertahankan Rasuah, menentang tindakan SPRM kepada perasuah. Khairy jadi contoh orang melakukan rasuah menang dalam PAU.

Nak bukti lagi .... photostate gambar ni.

3 comments:

  1. Mak oii...ramai nye ahli2 katak si kalaivanar tu sampai tak muat gambar. macam tu rupanya 400 ekor katak bergambar ye! Memang handal betul jurugambar tu sebab dapat muatkan 400 ekor katak dalam satu frame...Tabik springggg!

    ReplyDelete
  2. YB,
    Keluar masuk,luncat meluncat parti sudah tentunya menjadi lumrah bagi orang yang mencari imbohan dari perbuatan itu apatah lagi musim pilihanraya.Orang yang bepegang teguh kapada prinsip hidup dan ada nilai diri tak munkin berbuat demikian tanpa sebab yang nyata,melainkan, kerana terpaksa atau dipaksa untuk menyelamatan suasana dan keadaan.Yang lebihnya pula kerana publisiti macam ketua keadilan rakyat B Kavitar dan penyokong2nya kerana kechewa tidak dicalunkan bertanding,itu namanya mementingkan diri,baikpun dia berudur dari parti,sekurang2nya dapat menyelam hakikatnya sebab2 berada dalam parti.Saya yakin episud ini kecil dan tidak membawa perubahan kemenangan dipihak PKR kelak,insyallah,cuma sentiasa waspada pada anasir jahat lawan.

    ReplyDelete
  3. Nick & Mohd Ali Ismail

    Apa pun kita hanya berbaki 7 hari lagi untuk memastikan kemenangan PR diketiga-tiga PRK ini. Untuk itu saya berharap semua petugas jentera parti dapat berusaha semaksimum mungkin bagi memastikan kemenangan Rakyat.

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts