Friday, April 24, 2009

5 Negeri PR dapat Pengerusi baru

UMNO hari ini mengumumkan pelantikan barisan kepimpinan tertinggi parti menjadi Pengerusi Badan Perhubungan di lima negeri.

Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak akan menjadi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor manakala timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin mempengerusikan badan itu di Wilayah Persekutuan. Naib-naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (Pulau Pinang) dan Datuk Seri Shafie Apdal (Kedah), sementara Datuk Mustapha(Kelantan).

Perlantikan ini menunjukkan kesungguhan Umno dibawah pimpinan DS Najib ingin merampas kembali kerajaan negeri yang jatuh kepada kerajaan Pakatan Rakyat dalam PRU ke 12 yang lalu. Pelepasan jawatan DS Najib di Perak dan menjadi Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Selangor harus diambil perhatian yan sewajarnya oleh pimpinan PR dan juga rakyat Selangor. Moga Selangor tidak menjadi negeri berikut nya selepas Perak di rampas dan dirompak oleh Umno/BN.

Adalah diharapkan PM menunjukkan moral yang tinggi dalam soal ini supaya rakyat dari segenap lapisan masyarakat yang melangkaui pelbagai anutan parti dapat menerima beliau sebagai Ketua sebuah kerajaan yang berwibawa. Jika perlakuan yang sama seperti di Perak berlaku juga di selangor sudah pasti rakyat akan menolak terus kepimpinan beliau yang akhirnya menjadikan beliau Perdana Menteri terakhir Umno.

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts