Sunday, April 12, 2009

Jangan leka dengan kemenangan yang lalu

Assalamualaikum wbth.

Tn Hj Hakim Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Kota Raja & Puan Rosnah Wahab Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan Kota Raja, saf kepimpinan Pemuda/Muslimat serta ahli-ahli Pemuda dan Muslimat PAS Kawasan Kota Raja yang dihormati sekelian.

Alhamdulillah saya memanjatkan kesyukuran kehadrat Allah SWT kerana pada pagi ini Pemuda dan Muslimat PAS Kawasan Kota Raja akan bermuktamar di Kota Kemuning (DPPKR) dan di Bukit Naga (DMPKR).

Adalah diharapkan agar muktamar kali ini selain memilih Jawatankuasa kerja penggal terbaru, ianya juga amat penting kerana pimpinan inilah yang akan menerajui bagi memacu kejayaan pada PRU ke 13 nanti. Oleh yang demikian besarlah harapan saya saudara saudari yang dipilih nanti merupakan orang yang benar-benar komitted dalam perjuangan dan dapat membimbing cawangan-cawangan PAS diseluruh Kota Raja supaya dapat bekerja secara bersepadu kearah menjadikan PAS Kawasan Kota Raja menjadi antara yang paling dinamik didalam pengurusan Partinya.

Saya juga suka mengingatkan para perwakilan pada muktamar kali ini supaya jangan leka dengan kemenangan yang lalu. Mengikut perangkaan PRK Bukit Gantang baru-baru ini peratusan undi Melayu telah kurang sebanyak 4% iaitu dari 47% semasa PRU yang lalu kepada 43%. Walau pun majoriti pengundi di Kawasan kita merupakan undi non muslim tetapi trend ini harus di In-vestige hingga keperingkat root cause supaya kita dapat melakukan sesuatu sebelum terlambat.

Dibawah kepimpinan DS Najib sebagai PM terdapat sudah pasti akan diperkenalkan beberapa polisi baru untuk meraih sokongan pengundi pada masa akan akan datang. Saya mahu semua pemuda dan muslimat tidak berdiam diri dan berpeluk tubuh sahaja dengan menganggap polisi tersebut tidak akan berjaya.

Akhirnya saya berharap agar semua pimpinan dan saf kepimpinan Pemuda & Muslimat Kawasan mesti berkerja keras bagi memastikan kesinambungan kemenangan kita di Kota Raja dalam PRU ke 13 nanti.

Selamat bermuktamar.

1 comment:

  1. Assalamualaiku...

    ustazah, dakwah bilhal dan billisan kepada org india n kaum2 lain molek noh di kawasan ustazah...

    http://al-qedahi.blogspot.com/

    wassalam

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts