Saturday, April 25, 2009

Mufti DS Harussani umpama 'habis madu sepah dibuang'

Zambry Abdul Kadir mungkin jahil dan tidak tahu bahawa keputusan Majlis Mufti-Mufti Malaysia yang dibuat pada 30 Julai 2004 memutuskan bahawa konsert Sure Heboh, sebelum ditukar nama Jom Heboh oleh TV3 adalah haram kerana ia melalai dan menggalakkan maksiat di kalangan anak-anak muda.

Lapuran yang menyatakan penganjuran Konsert Jom Heboh TV3 yang bakal diadakan di Pengkalan Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM), Lumut pada 25 dan 26 April ini oleh kerajaan negeri Perak merupakan tindakan biadap Zambery terhadap Mufti Perak, Dato' Seri Haji Harussani Zakaria berhubung perkara tersebut.

Umpama 'habis madu sepah dibuang' - setelah selesai tugas Dato' Seri Mufti yang disayangi membela Umno dalam krisis rampasan kuasa di Perak tempuh hari, beliau kini diketepikan begitu sahaja. Pemimpin angkuh seperti Zambery akan terus membelakangi Dato' Mufti jika beliau berpendapat tindakannya itu boleh menguntungkan umno/BN.

Terbaru Dato' Seri Haji Harussani Zakaria ada meminta agar menteri kabinet merujuk kepada Mufti terlebih dahulu berhubung keputusan yang diambil berhubung dengan kes tukar agama anak. Kita sama-samalah lihat adakah Dato' Seri Harussani masih releven lagi kepada Umno atau beliau akan terus dipinggirkan.

2 comments:

  1. Mufti perak ni memang layak jadi pelawak istana...mungkin beliau boleh masuk kumpulan Sepah, juara Raja Lawak Astro...sure Istana Perak mesti seronok...Pepatah baru...Habis jadi mufti, kumpulan sepah datang meminang...

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts