Saturday, December 26, 2009

Umno Memang Juara

Pada 9 Jan 2010 nanti PM dijangka akan melancarkan program yang dinamakan "UMNO Juara Rakyat"

Satu propaganda tin kosong dari Umno lagi nampaknya. Sebelum mengistihar kan diri sendiri sebagai Juara Rakyat kerana rakyat sendiri tidak pernah dan tidak akan  memberikan kejuaraan itu kepada mereka, Umno harus menyelesaikan pelbagai isu dan  kes tertunggak yang sedang berluas-luasa bermain difikiran rakyat sekarang, antaranya.
  1. Umpama pasaran saham, indeks rasuah Malaysia meningkat tahun demi tahun selepas pertukaran PM dari Che Det 40, Pak Lah 47 dan Najib 56, sehingga pengerusi SPRM letak jawatan. ( kenaikan indeks ini menunjukkan Umno memang juara?)
  2. GST - Umno memang juara dalam bab ini. Rakyat yang sememangnya telah lama menderita kesan ekonomi global dan kenaikan barang keperluan termasuk makanan akan ditambah lagi dengan bebanan cukai yang tak sepatutnya ini, Kerajaan tunjangan Umno sang Juara dan pakar ekonomi Umno telah kehabisan idea untuk mendapatkan wang bagi menampung perbelanjaan negara lalu rakyat tidak kira kaya atau miskin papa kedana dari KL di Semenanjung dan pendalaman Sabah dan Serawak akan menikmati kesan dari kerja sang juara ini.
  3. Tuduh menuduh tentang penyelewangan wang negara berjumlah bilion ringgit oleh bekas presiden sang juara dan dikaitkan lagi dengan bekas presiden selepasnya harus diselesaikan sebagaimana yang disarankan oleh che det.
  4. dan lain-lain hal yang belum terjawab dan diselesaikan yang melibatkan  PM Najib yang nyaris tumbang dalam undian meluluskan bajet 2010 di Parlimen yang tidak mendapat sokongan dari Ahli Parlimen nya sendiri serta isterinya yang tiba-tiba naik angin dalam PC baru-baru ini  dan tak lupa juga kepada kawan-kawan Umno Sang Juara ini yang melibatkan perlawanan 'boxing day' antara pemimpin tertinggi MCA dan kecelaruan dan persengketaan yang berpanjangan dalam MIC dan PPP.
Anda nilailah sendiri bagaimana Umno mahu jadi juara rakyat ..... mereka sebenarnya lebih layak bergelar "Umno Juara Menipu Rakyat"

3 comments:

  1. UMNO JUARA LAGU 1 MALAYSIA ANJURAN TV3 SUKU SEKAT DAN BAJU SEKERAT KAIN SEKERAT

    ReplyDelete
  2. HIDUP UMNO....ALLAHUAKHBAR..!!!

    ReplyDelete
  3. Mari kita ulang 3 kali bersama-sama

    HIDUP UMNO....'Kami adalah Juara Menipu Rakyat'

    HIDUP UMNO....'Kami adalah Juara Menipu Rakyat'

    HIDUP UMNO....'Kami adalah Juara Menipu Rakyat'

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts