Thursday, September 23, 2010

Kena Serbu

Rumah Terbuka Eidulfitri Kota Raja anjuran Parlimen Kota Raja bersama ADUN Sri Muda dan ADUN Sri Andalas di Dewan MBSA malam tadi telah diserbu oleh hampir 5,000 rakyat Kota Raja.

Majlis yang turut dimeriahkan oleh persembahana Kombo dari Majlis Perbandaran Klang turut menampilkan kelainan kerana pada kali ini setiap tetamu yang hadir akan menggunakan satu pinggan sahaja. Pinggan yang dikeluarkan oleh GO Green merupakan pinggan yang mesra alam sekitan dimana ianya diperbuat dari bahan yang boleh lupus.

Berucap semasa pelancaran majlis ini Dr Mariah menerangkan pada ketika ini jika ada sesuatu majlis adalah lumrah untuk semua pengendali majlis menyediakan pinggan atau mangkuk serta cawan yang diperbuat dari bahan yang tidak boleh dilupuskan dan biasanya setiap tetamu yang hadir nmenggunakan sekurang-kurangnya 3 biji pinggan tersebut. Inilah yang menjadi punca pecemaran alam.

Untuk memastikan tetamu yang hadir menggunakan pinggan yang sama dan tidak akan membuangnya untuk sekali sahaja tetapi mengguna dan menyimpannya hingga majlis habis maka pihak penganjur telah menyediakan meletakkan nombor bertuah pada pinggan tersebut dan banyak hamper disediakian untuk tetamu yang bertuah.

Akhirnya kita dapat melihat disiplin para tetamu yang hanya menggunakan satu pinggan dan cawan dari mula hingga akhir dan yang bertuah pula dapat membawa pulang hamper sebagai hadiah.

Semasa majlis pelancaran
Bersama Dr Xavier, Dr Hakim, Ahli Majlis MBSA, MPK mengedarkan pinggan kepada tetamu yang hadir disamping mempromosi pinggan GO Green kepad tetamu yang hadir.

YB Shuhaimi , Tan Ah Kaw bersama petugas penyambaut tetamu majlis tersebut

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts