Wednesday, September 1, 2010

Lintah darat ni sudah melampau

Ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad mencabar supaya presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Selangor (DPMMS) Tan Sri Rozali Ismail meletakkan jawatan dan bertanding dalam pilihan raya akan datang.

Cabaran itu disuarakannya hari ini, berikutan tindakan Rozali mengkritik pemimpin Pakatan Rakyat di sebuah majlis berbuka puasa yang turut dihadiri Sultan Selangor. Turut hadir pada majlis itu ialah menteri besar Tan Sri Khalid Ibrahim dan juga ahli parlimen PAS Dr Dzulkefly Ahmad.

Khalid berkata, Rozali bertindak secara tidak berbudi bahasa apabila menjemput mereka ke majlis berkenaan, tetapi mengambil peluang berkenaan untuk menyerang Pakatan Rakyat.

"Dia bantai kita, (katanya) orang Islam (sepatutnya) bersaudara tapi ada yang lebih rela bekerjasama dengan orang (bukan Islam), tanpa beri peluang pemimpin PR berucap sepatah pun" kata Khalid dalam satu sidang media di pejabatnya hari ini.

"Kita nak tengok berapa ramai orang Melayu yang reda dengan tindakan dia kaut duit orang Melayu untuk kepentingan dia," katanya lagi ketika menyuarakan cabaran itu hari ini.

6 comments:

  1. Assalamu'alaikum YB..

    Marah betul YB ye..Biasalah YB dlm politik ni. Klu YB tak tahan YB letak je jawatan.

    YB, knp YB and the geng i.e Khalid, Dzul, Hanipa, Nizar, Husam, Lo'Lo', Mahfuz dan Salahuddin tak boleh dengar perkataan perpaduan umat Islam ye? Tak kiralah dengan siapa pun, tapi saya tengok Rozali tak cakap perpaduan pasal UMNO-PAS, dia kata perpaduan orang Islam.

    YB, jgnlah tengok siapa yg bercakap tapi tengok pada apa yang dicakapkan. Klu dia tu hamba abdi sekalipun klu dia cakap perkara yg benar dan betul, sokonglah YB..Klu dia alim sekalipun, tapi klu dia cakap prka2 mungkar, kita berhak larang dia.

    Sabarlah YB..Perjuangan ni panjang. Mungkin masa YB ia tidak berlaku. Mungkin generasi yg lain. Saya yakin anak muda sudah muak dgn politik begini. Kita nak bangunkan jiwa merdeka dpd terus dibelenggu dengan politik sempit ala 80an ni..

    Teruskan berjuang YB

    ReplyDelete
  2. Salam Sejahtera YB.

    YB, boleh saya tahu ke dimana saya boleh dapatkan kenyataan Rozali itu? Saya ingin dengar daripada kedua-dua belah pihak supaya saya dapat menilai dengan baik.

    Saya bukan tak percaya dengan YB dan YB Khalid, cuma persepsi politik hari ini kacau bilau, jadi saya nak dapatkan bukti baru boleh saya buat keputusan dengan betul.

    Terima kasih YB.

    ReplyDelete
  3. Kalau bini pun dah sampai 3 macamana dia tak kaut harta rakyat. Orang melayu kalau dah berbini lebih dari dua tandanya nafsu tu buas macam rimau.

    Sekadar dua boleh diterima akal. Didunia pun dia sedang terima bala inikan diakhirat.

    Manusia kalau dah dengan khazanah Allah pun sampai melampaui batas, sama2lah kita berdoa bala bertimpa2 pada mereka yang tak pernah puas.

    ReplyDelete
  4. aku tak nampak kat mana salahnya kenyataan si rozali tu...apahal si mamat kalid ni melompat mcm katak minum todi.

    betulla si rozali tu kata - "orang Islam (sepatutnya) bersaudara tapi ada yang lebih rela bekerjasama dengan orang bukan Islam"

    takde plak dia nak kata PAS ke DAP ke...mungkin juga dia nak kata UMNO dgn MCA???

    apasal terasa sangat....makan cilike???

    ReplyDelete
  5. Rozali tu anak FELDA dari Gedangsa yang tak sedar diri.
    Poraaah la....

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts