Wednesday, March 24, 2010

Penipu

Ahli Parlimen Kalabakan dari UMNO, Datuk Seri Abdul Ghapur Salleh menafikan sekeras-kerasnya dakwaan Ahli Parlimen Bebas, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim yang mengatakan beliau adalah salah seorang yang akan melompat keluar dari Barisan Nasional (BN) pada peristiwa 16 September 2008 lalu.

Beliau turut menuntut Zahrain menarik balik kenyataan tersebut dan meminta maaf kepadanya selain mencabar Zahrain mendedahkan semua 30 ahli parlimen dan bukannya setakat 8 nama yang didedahkan sebelum ini.

“Setakat 8 orang mahu menubuhkan Kerajaan Pusat boleh masuk akal ke? Sedangkan Pakatan Rakyat (PR) memerlukan 30 ahli parlimen untuk menubuhkan Kerajaan Pusat.

“Jadi perkara ini adalah tuduhan dan fitnah, bila beliau mahu luahkan, beliau patut luahkan semuanya, bukan setakat main tuduh-tuduh,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen, semalam.

Ditanya sama ada pernah dipujuk wakil PR, Ghapur menjelaskan beliau langsung tidak pernah didekati mahupun dihubungi untuk menyertai pakatan pembangkang itu.

“Saya hanya akan melompat parti jika saya hilang keyakinan terhadap kepimpinan, saya tidak akan melompat jika saya dibeli,” katanya.

Terdahulu, dalam Dewan Rakyat, Ghapur mempertikaikan kenyataan Zahrain dengan menggunakan fakta yang salah selain membohongi Dewan Rakyat. Beliau turut tidak memberi peluang kepada Zahrain mencelah untuk menjelaskan persoalan yang ditujukan.

“Kalau beliau (Zahrain) berkata perkara itu semua adalah pembohongan Ketua Pembangkang, beliau sepatutnya jangan pula luahkan pembohongan beliau di Parlimen,” katanya.

Beliau juga memberi amaran kepada UMNO agar tidak menerima Zahrain sebagai ahlinya.

Selain Ghapur, MP dari Sabah yang dinamakan oleh Zahrain ialah Datuk Seri Anifah Aman (BN-Kimanis), Datuk Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan), Datuk Chua Soon Bui (Bebas-Tawau) dan Datuk Eric Majimbun (Bebas-Sepanggar).

Nama lain yang disebut ialah Dr Mohd Puad Zarkashi (BN-Batu Pahat), Datuk Seri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar (BN-Jerantut) dan Tengku Razaleigh Hamzah (BN-Gua Musang).

2 comments:

  1. Salam Dr,

    patutnya skang ni kena letak posting yang update dari berita ni.
    Kalabakan dah clear kan benda ni, dia tersalah faham.

    patut buat satu posting baru tajuk BUKAN PENIPU...

    ReplyDelete
  2. pn yb,kerja lah dulu...deliver la oii pakatan!

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts