Monday, April 19, 2010

Taubat

BETAPA jahat dan busuk serta Munafiknya mereka yang sengaja membawa kisah buruk calon Dato' Zaid. Dato' Zaid dengan jujur, berani dan insaf mengaku bahawa dahulunya ketika berada di dalam Umno bukan manusia yang bersih seperti Malaikat. Bahkan, tiada manusia yang boleh menjadi Malaikat suci dan bersih dari dosa. Cuma, manusia itu lebih mulia di sisi Allah apabila bertaubat dari melakukan dosa-dosa terdahulu.

Apabila seseorang manusia itu mengakui kesilapannya dan ingin menuju ke jalan yang benar, menjadi kewajipan kita membantu serta membimbingnya bukan mengutuk dan mancaci apatah lagi membuat fitnah yang berlebihan. Apakah kita ingin mengambil alih kerja Syaitan dan Iblis yang tidak suka manusia itu bertaubat?
Biar beribu foto yang disiarkan, biar beribu kisah aib yang dihebahkan dari mulut-mulut Syaitan dan Iblis ini yang dibantu oleh media berlidah Syaitan dan Iblis laknatullah, kita wajib membantu seorang insan ini yang mahu kembali ke pangkal jalan. Saya terharu dengan sokongan PAS kepada Dato' Zaid dan ini menggambarkan bahawa PAS akan sentiasa menyokong sesiapa sahaja yang sanggup berubah ke arah jalan agama. InsyaAllah, semakin kuat Syaitan dan Iblis ini menjaja keburukan Dato' Zaid, pasti Allah akan bersamanya.

Seandainya Dato' Zaid tewas sekalipun, beliau tetap menang di sisi Allah kerana orang yang menang itu sebenarnya adalah mereka yang sanggup meninggalkan dosa-dosa terdahulu. Bagaimana pula dengan puak mereka? Apakah mereka telah berubah? /wfauzdin.blogspot.com


Baca juga : KESAH LAMA UNTUK DI INGAT KEMBALI :Tukar Tiub

3 comments:

  1. Salah Zaid ialah minum arak. Jika Kartina telah diberikan tugasan kerja kemasyarakatan setelah insaf maka eloklah Zaid Ibrahim diberi tugas kerja kemasyarakatan sebagai Wakil Rakyat Hulu Selangor.

    Kesalahan Zaid adalah berkaitan dengan dirinya dan tuhan. Dia telah bertaubat daripada perbuatan itu.

    Kesalahan pemimpin BN ialah mencuri harta rakyat melalui jalan pemberian projek kpd keluarga dan kroni. Harta negara adalah amanah tuhan kepada pemimpin utk dibahagikan secara adil kpd rakyat. Saham bumiputra diagihkan kpd kroni dan keluarga. Bila saham naik, saham dijual menyebabkan ekuiti bumiputra jatuh tak naik2.

    Projek rundingan terus berbilion ringgit berakhir dgn projek terbengkalai atau projek siap tapi runtuh sebelum diguna.

    2004 BN Kuat, Rakyat Mudarat : Harga barang naik, harga minyak naik.

    2008 PR Kuat, Rakyat Selamat : Tiada naik Tol, Batal Naik Elektrik, Tangguh GST, Ada Klinik kerajaan lepas waktu kerja. Air 20 padu percuma, elektrik bawah RM 20 percuma.

    2010 BN Kuat . Rakyat kembali mudarat ?

    ReplyDelete
  2. kelakar..apa juga yang kerajaan buat semua tak betul.. tapi apa yang Pakatan rakyat buat semasa memerintah Selangor..
    Kerajaan negeri Selangor mensasarkan kutipan hasil pasir negeri bernilai RM150 juta tahun 2009. Tetapi royalti pasir 2009 hanya RM 4,6 juta.
    Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nurseri.20 sen pun tak dapat
    Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah .mana dia?
    Membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri. berapa ramai yg dah dibantu?
    Mengurangkan cukai pintu kediaman - 20% dan cukai premis komersial - 10% - sekali lagi habuk pun tak ada. Tak potong cukai pun..

    Pandai menyalahkan kerajaan..tetapi kesalahan sendiri tak mau mengaku...

    Kalau kerajaan semua salah, semua tak betul.. tapi bila kejar ahli parlimen sampai ke Taiwan? HALAL...

    PAS : sentiasa menyalahgunakan agama..
    Cuba pemimpin BN ada gambar bogel, bersoraklah PAS suruh letak jawatan, tapi bila Eli Wong, siap boleh peluk2, menangis nangis...
    Dulu kata UMNO berkongsi kuasa dengan MIC dan MCA haram, jadi kafir.. tetapi sekarang boleh pasang lilin bersama sama DAP.. jadi Halal pula..

    Cukup cukuplah berpolitik... semakin hari semakin menyampah dengan pakatan rakyat.

    ReplyDelete
  3. KO SORANG JE MENYAMPAH..AKU TAK

    ReplyDelete

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts