Saturday, November 27, 2010

Najib kata ON, Rosmah kata NO



Dalam ucapan YB Dr Siti Mariah sempena Hi Tea PAS Cawangan Teluk Menegun yang diadakan di Restoran Sri Sakuna Seafood sebentar tadi, Najib membayangkan untuk mengadakan PRU 13 pada bulan March tahun hadapan dan beliau juga menjangkan tarikh tersebut paling sesuai untuk memastikan UBN menang dengan cemerlang.

Namun kehendak DS Najib ini disanggah oleh DS Rosmah dengan mengatakan bahawa jika diadakan pilihanraya pada waktu tersebut belum tentu boleh menang kerana katanya banyak lagi projek-projek yang dikendalikan olehnya belum dilaksanakan lagi.

Selain dari itu beliau juga mengingatkan ahli parti supaya bekerja keras bagi meneruskan kemenangan pada PRU akan datang. Oleh yang demikian beliau mahu supaya Program Pendemokrasian Rakyat fasa ke 2 ini dilakukan bersungguh oleh setiap ahli dan penyokong Pakatan Rakyat. Ini penting kerana Umno meletakkan sasaran untuk mengambil semula negeri Selangor dalam apa keadaan sekali pun.

Selain itu terdapat kegiatan memindahkan pengundi dari kawasan lemah ke kawasan yang dirasakan boleh menang oleh pihak-pihak tertentu. Dalam RDPT suku tahun ke 3 yang lalu terdapat ramai pengundi yang telah dipindah tempat mengundi tanpa pengetahuan pengundi tersebut.

Selain itu Dr Mariah juga memberitahu seramai 18,000 orang isteri Polis minta ditukarkan dari pengundi biasa ke undi pos. Jika ini berlaku kita sudah tentu tahu bahawa undi isteri-isteri polis ini merupakan fixed deposite untuk UBN.

Beliau juga menegaskan bahawa ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat akan memaksa SPR dan Kerajaan untuk meneruskan cadangan penggunaan dakwat yang telah dibatalkan sebelum PRU 12 yang lalu.

Baca lagi Ucapan Hj mohammad sabu didalam majlis ini, sila klik Mat Sabu kata "pergolakan dalam parti lumrah"


No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts