Monday, February 14, 2011

Perbarisan serta Perarakkan Maulidur Rasul Kota Raja

Alhamdulillah, syukur kita ke hadrat Allah SWT yang telah memberikan kita keizinan untuk terus berada di dalam bulan Rabiul Awwal untuk tahun ini. Rabiul Awwal sebagaimana yang kita maklum merupakan bulan di mana umat Islam khususnya di Malaysia menyambut hari kelahiran baginda Rasulullah SAW.

Sekalipun seringkali diulangi bahawa peristiwa kelahiran baginda Rasulullah SAW tidaklah sebesar peristiwa perlantikan baginda sebagai rasul kerana kelahiran adalah peristiwa yang berlaku kepada semua manusia. Namun tidaklah dinafikan bahawa pada bulan inilah umat Islam keseluruhannya memperbaharui kecintaan mereka kepada Rasulullah SAW dengan mengadakan majlis-majlis maulud di sana sini khususnya di negara ini.

Bersempena sambutan pada tahun ini sekali lagi YB Dr Siti Mariah dijemput bersama-sama masyarakat  diTaman Setia, Klang untuk menyambut kelahiran Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW dengan mengadakan majlis selawat dan perarakkan beramai-ramai mengelilingi Taman Setia.

Untuk tahun ini julung-julung kalinya Sekretariat Parlimen Kota Raja telah menyediakan hadiah berupa Piala dari Ahli Parlimen Kota Raja ,  ADUN Sri Muda serta Ahli Majlis untuk peserta perbarisan yang menyertai perarakkan esok.

Gambar-gambar dibawah ialah sambutan pada tahun lalu.






No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts