Saturday, October 23, 2010

Lanun mula menggalas tugas

1. Umno menggunakan apa saja bagi mengekang kebangkitan rakyat yang terus menerus menolak UBN bagi mengekalkan Putrajaya.

2. Bermula dengan ugutan kepada rakyat tentang bahaya menjatuhkan UBN dalam PRU 13 akan datang dimana Najib menyatakan bahawa  "Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!" semasa menyampaikan ucaptama dalam PAU ke 61 beberapa hari yang lalu.

3. Tak cukup dengan kenyataan akan mempertahankan Putrajaya  dengan "nyawa & darah" dari jatuh ke tangan Pakatan Rakyat dalam PRU 13 akan datang hari ini dalam ucapan penggulungan nya Najib yang begitu gusar dan seperti sudah hilang pedoman bagi mempertahankan Putrajaya kini memberitahu seluruh ahli Umno dalam PAU tersebut bahawa beliau akan berbincang dan mendapatkan idea pula dengan "lanun" bagi tujuan yang sama. Sila baca Najib perlukan Lanun untuk pertahan Putrajaya.

4. Selepas kenyataan Najib petang tadi "lanun" tersebut terus memberi respon  dan cadangan agar Umno menggiatkan usaha mendaftarkan  700,000 anggota keris sebagai pemilih dalam pilihan raya dengan menggunakan masjid di seluruh negara kerana katanya masjid merupakan tempat di mana "padatnya umat Melayu" dan akan berbincang dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) Datuk Jamil Khir Baharum yang bertanggungjawab dalam hal ehwal agama berhubung perkara itu.

5. Bagi Negeri Selangor kita tunggu dan lihat sebelum membelasah Tok Kusrin apakah syarat yang beliau akan gariskan bila Umno menggunakan Masjid bagi kepentingan Politiknya.

6. Nie apa hal pulak ada yang kata Ulama yang lebih hina dari taik babi

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts