Sunday, October 17, 2010

Pang5 Perang Racist Umno

1. Nazri Aziz menyifatkan dirinya sebagai seorang ahli politik yang berpandangan bebas dengan tidak peduli dengan pelbagai label yang dilemparkan terhadap dirinya, mahupun pandangan daripada pimpinan Umno yang skeptis dengan pendiriannya.

2. Bekas PM yang paling banyak diserangnya ialah Che Det yang disifatkan nya sebagai ibu segala racist.

3. Dalam isu melibatkan Biro Tata Negara, pandangannya tidak selari dengan aspirasi pemimpin Umno yang lain, yang jelas bersifat perkauman yang tebal.

4. Satu lagi isu yang menyeret beliau ke kancah kontroversi ialah apabila menyahut cabaran penasihat DAP Lim Kit Siang supaya menyatakan bahawa beliau mengutamakan kedudukan sebagai 'bangsa Malaysia' dan bukannya sebagai 'bangsa Melayu.' Beliau merupakan satu-satunya pemimpin Umno yang berani berbuat demikian, setelah dicabar oleh Lim untuk membuktikan konsep 1Malaysia yang diilhamkan Najib.

5. Didalam Umno yang sudah sebati dengan sikap racistnya sejak berpuluh tahun dulu, Nazri dilihat berseorangan dan semacam mengaangkat dirinya sebagai Panglima Perang Racist Umno.

6. Umno tidak akan berganjak walau pun diperangi oleh Nazri kerana PM sendiri tidak menyatakan sokongan terbuka diatas tindakan nya memerangi racist tersebut. malah PM seakan menyukai Perkasa dalam keadaan terdesak nya yang perlukan sokongan untuk menang PRU 13 akan datang.

7. Panglima Perang ini akan kehabisan tenaga untuk meneruskan peperangan yang sia-sia ini. Mari kita sama-sama saksikan berapa lama dia boleh bertahan dalam keadaan sekarang. Dalam politik Umno tiada yang pelik,  ada menteri  yang sudah membakar jambatan tapi tetap berpatah balik dengan muka sepuluh sen.

8.  Nak bukti kukuh betapa racistnya Umno tunggu PAU minggu hadapan. Hayati ucapan perwakilannya nanti, selepas itu nilailah sendiri betapa tidak bernilaimya walau pun satu sen peperangan yang dilakukan oleh Nazri pada ketika ini.... wallahuaklam

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts