Sunday, March 22, 2009

Serahkan hasil 'Lelongan Plak' ke PRK Bkt Gantang

Satu lelongan yang sangat berjaya. Ada yang kata hasil lelongan plak demokrasi yang telah dipecahkan oleh MBI tempuh hari telah mencecah RM 61k. Banyak tu.

Dalam keadaan ekonomi yang tidak memberansangkan pada ketika ini saya ingin mencadangkan supaya duit hasil lelongan tersebut hendaklah sebahagiannya di menafaatkan dengan mengisi Tabung PRK Bukit Gantang, manakala sebahagian lagi bolehlah digunakan untuk membina tugu tersebut semula.

Sebagai parti marhaen, jika diambil RM 50k dari wang tersebut ianya boleh digunakan bagi mencetak ratusan ribu helai risalah yang boleh menelanjangkan umno supaya mudah dikuburkan disana nanti. Ini penting supaya bila puluhan ribu petugas luar yang akan datang membantu nanti ada bahan untuk diedar dan ada kerja yang nak dibuat. Bila ada kerja nak dibuat tak lah mereka ni datang sebagai pemantau sahaja yang akan menyebabkan kesesakan lalu lintas dan menyusahkan petugas yang betul-betul bertugas untuk bergerak dari tempat kesatu tempat yang lain.

YAB Dato Seri Nizar sebagai MB dan exco lain yang menjayakan lelongan tersebut tentu sahaja memahami apabila duit rakyat digunakan untuk mengembalikan hak rakyat, ianya tentu menaikkan semangat rakyat untuk memenangkan calun Pakatan Rakyat tidak kira siapa yang akan bertanding nanti.

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts