Tuesday, March 17, 2009

Wajarkah Ali Rustam kekal KM Melaka?

Rasuah Politik Wang ......... Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam hari ini dilucutkan kelayakan bertanding bagi jawatan Timbalan Presiden Umno pada pemilihan parti minggu depan kerana didapati bersalah melanggar peraturan kempen pemilihan parti.

Keputusan itu diumumkan Pengerusi Lembaga Disiplin, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail dalam satu sidang media khas di ibu pejabat Umno, Menara Dato Onn, di sini, sebentar tadi.

Persoalannya dimanakah moralnya orang yang telah didapati bersalah melakukan Politik Wang secara berluas-luasa terus kekal menjadi Ketua Menteri. Ali Rustam sendiri tersenyum-senyum sahaja dalam temuramah TV 3 sebentar tadi seolah-olah tiada apa yang berlaku pada dirinya.

Dalam kes Dato Norza yang bertanding MT umno pula Lembaga Disiplin mendapati beliau tidak bersalah dah boleh bertanding walau pun kes beliau masih akan dibicarakan dimahkamah. Tengok cara TS TAR jawab di TV tadi, alasan yang diberi langsung tak masuk akal, begitu juga dalam kes Dato Azalina yang juga masih boleh bertanding sebagai MT umno.

Kesimpulannya : Negara berada dalam situasi yang amat kritikal bila pemerintah ditunjangi dengan pemimpin-pemimpin yang terlibat dengan pelbagai kes rasuah. Rakyat pula harus bersatu untuk menolak kerajaan yang terus mengamalkan rasuah ini.

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts