Sunday, February 1, 2009

Hak menentukan wakil rakyat telah dipulangkan kepada rakyat

Tindakan dua orang bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Perak meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat berkuat kuasa hari ini adalah satu rahmat kepada rakyat. Mereka gentleman dengan mengosongkan kerusi DUN tersebut dan tidak menyertai Umno

Hak menentukan siapakah wakil rakyat bagi kedua dua kawasan DUN tersebut dipulangkan semula kepada rakyat. Tindakan mereka tidak oleh sama sekali disamakan dengan apa yang telah dilakukan oleh YB Datuk Nazarudin Hashim (ADUN Bota) yang menyeberang meninggalkan UMNO dan menyertai PKR. Nazarudin meninggalkan UMNO kerana ketempangan parti tersebut yang beliau sedari. Nazarudin meninggalkan UMNO dan menyertai PRK tanpa apa-apa tekanan. Ia dilakukan dengan rasa penuh tanggungjawab terhadap perjuangan mengangkat martabat rakyat. Perjuangan tersebut disedarinya hanya dapat terlaksana melalui gandingan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat.
Pilihan raya kecil dua kawasan DUN menanti kita di Behrang dan Changkat Jering. Semoga kesepakatan kita dalam PRK dan Pakatan Rakyat akan diberkati ALLAH swt dan hamparan kemenangan akan dikurniakan, insyaALLAH.

No comments:

Post a Comment

Pandangan mungkin berbeza, komenlah dengan berhemah

Recent Posts ; Parlimen Kota Raja

Recent Post

Popular Posts